zondag 19 november 2023

Versje voor de grootouders + versje en liedjes kabouters


 Thema: Grootouders


Versje: ‘Dag oma, dag opa’


Dag oma, dag opa,

wat ben ik toch zo blij!


Dag moeke, dag vake,

jullie zijn zo lief voor mij!


Ik geef jullie heel veel kusjes,

zoveel als je maar wou.


En nog een dikke knuffel om te zeggen,

hoeveel ik van jullie hou!




Thema: Kabouters


Versje: ‘Onder een hele hoog boom’

 

Onder een hele hoog boom

in een groot kabouterbos,

staat een heel klein huisje

zomaar midden op het mos.

Ik zou er best in willen wonen,

maar ik ben toch veel te groot.

Het is gemaakt voor de kabouters

met hun muts en jasje rood.

 


Liedje: ‘Op een grote paddestoel’

 

Op een grote paddenstoel,

rood met witte stippen.

Zat kabouter Spillebeen,

heen en weer te wippen.

Krak, zei de paddenstoel

met een diepe zucht.

Allebei de beentjes,

hopla in de lucht.

 

Maar kabouter Spillebeen,

hield niet op met wippen.

Op die grote paddenstoel,

rood met witte stippen.

Daar kwam vader Langbaard aan 

en die riep heel luid:

‘Moet dat stoeltje ook kapot?

Spillebeen, schei uit!’

 



Bewegingsliedje: ‘Schrumpie’

 

Schrumpie is een vrolijk man, 

die heel goed bewegen kan.

Doet zijn oefeningen goed.

Kijk maar eens hoe hij dit doet.

 

Knieën omhoog

Zwaaien met de handen

Paardje rijden

Springen als een kikker


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Fijne paasdagen voor iedereen!