zondag 17 september 2023

Liedjes en versjes van het thema 'Naar school'

Thema: Naar school

 

Liedje: 'Goedemorgen'


Goedemorgen, goedemorgen, wil jij met mij spelen?

Goedemorgen, goedemorgen, speel jij met mij mee?


Van je klap klap, van je klap klap, van je klap op je knie.


Van je klap klap, van je klap klap

Jo- chei!


Liedje: 'Dag allemaal'

Dag allemaal, gegroet hallo.

Handen omhoog en dan doen we zo.

Weg met je jas en weg je tas.

Dan kunnen we gaan spelen in onze klas. 



Versje: De dagen van de week

 

Maandag zwaai ik naar de maan.

Dinsdag zie ik een dino staan.

Woensdag is van woef waf hond.

Donderdag gaat de donder rond.

Vrijdag wil mijn vriendje komen.

Zaterdag zaag ik honderd bomen.

Zondag zit ik in de zon…en de week is om!






 

Versje: Het weer

 

Goedemorgen mevrouw, goedemorgen meneer.

Kunt u mij vertellen, wat is het nu voor weer?


Regent het nu buiten?

Schijnt de zon vandaag?

Waait er harde wind?


Dat is wat ik vraag.

Goedemorgen mevrouw, goedemorgen meneer.

Kunt u mij vertellen, wat is het nu voor weer?



Opruimliedje


1,2,3,4

Luister nu eens even hier.

1,2,3,4

We hadden veel plezier.

Hou je handen nu maar vast.

Het speelgoed mag weer in de kast.

1,2,3,4

Luister nu maar hier.



Versje: 'Naar school'

Trrring, trrring, opstaan.

Het is tijd om naar school te gaan.

Wassen, plassen, eten.

Schooltas niet vergeten.

Dag mama, dag papa,

ik ga nu naar de juf.

Maar eerst krijg je nog een dikke kus.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Fijne paasdagen voor iedereen!